A sikertelen NAV online számla adatszolgáltatásokat a Kulcs-Üzlet a NAV/ÁNYK menüpont villogásával jelzi a felhasználó számára.
Az olyan esetekben, amennyiben a bizonylat adatszolgáltatása sikeresen teljesült (van az adatszolgáltatásnak tranzakciós azonosítója), viszont valamilyen okból az adatszolgáltatás Sikertelen státuszt kapott, akkor a Jóváhagyás funkció segítségével manuálisan szüntethető meg a sikertelen státusz a rendszerben. A Jóváhagyás funkciógomb a NAV/ÁNYK / Számla státusz lista menüpont alatt a tranzakciós azonosítóval rendelkező sikertelen adatszolgáltatások mellett jelenik meg.
Ez a hiba abban az esetben jelenik meg ha a számla olyan adatot tartalmaz, amelyre a NAV blokkoló hibaüzenetet küldött vissza (pl. hibás bankszámlaszám, adószám).
Fontos, hogy az adatszolgáltatás továbbra is sikertelen marad, tehát az ilyen bizonylatokat mindenképp sztornózni kell és újra ki kell állítani helyes adatokkal. Érdemes először a sztornózást elvégezni, majd ezt követően a Jóváhagyás funkcióval elfogadni az eredeti és a sztornó számlát is (sikertelen bizonylat sztornójának adatszolgáltatása is sikertelen lesz).
A jóváhagyott bizonylatok egy új státuszt kapnak a listában:
Hasznosnak találta a cikket?
Nagyszerű!
Köszönjük visszajelzését
Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni
Köszönjük visszajelzését
Visszajelzés elküldve
Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani