Manuális jóváhagyás

Módosítva ekkor Wed, 04 Jan 2023 ekkor: 08:50 AM

2020. 05. 15-étől elérhető a programban egy újabb funkció, amely a NAV részére történő adatszolgáltatás sikerességében tud segítséget nyújtani.


Az új adatszolgáltatási kötelezettség miatt sokaknál előfordult olyan hiba, hogy a számlájuk kapott tranzakció azonosítót, de mégis sikertelen státuszú lett. Ez a hiba akkor fordul elő, ha a számla vevőjének adataiban olyan hiba található, amely által nem tudja a programunk végrehajtani a sikeres adatszolgáltatást, ilyen hiba lehet, ha hibásan van megadva az adószám, irányítószám, csoportos adószám, EU adószám. Ezekben az esetekben a program eddig a NAV/ÁNYK fül villogásával jelezte, hogy valami gond van, és a számla státusz listában látszódott, hogy sikertelen a számla.


Mostantól ahogy az alábbi képen is látható, manuális jóvá lehet hagyni a hibás számlákat, amelynek lényege, hogy ilyenkor a számla státusza manuálisan jóváhagyottra vált és nem fog a program piros sikertelen jelzést visszaadni.


Fontos tudni, hogy azok a számlák, amelyeknél ez a hibaüzenet látszik sajnos semmilyen módon nem küldhetőek fel a programból sikeresen és a kézi adatszolgáltatás sem fog sikeres adatszolgáltatást eredményezni, ugyanis a számlán olyan tartalmi hiba található, amely által a NAV nem tudja befogadni a számlát. Maga az adatszolgáltatás a NAV részére megtörtént, viszont nem tudott a számla a NAV Online Számla Rendszerében a Kimenő számlák közé berögzülni hibás adattartalma miatt. Az programból küldött adatszolgáltatás megjelenik az NAV Online Számla Rendszerében az Adatszolgáltatások menüben, viszont ettől függetlenül sikertelen az adatszolgáltatás. Tehát ebben az esetben a programunkban a Számla státusz listában a Jóváhagyás gomb segítségével Manuálisan jóváhagyottra tudják állítani a számlát, amellyel elfogadják, hogy a számla tartalma miatt sikertelen volt az adatszolgáltatás, így a számlát sztornózni szükséges (a sztronó számlát is manuális jóvá kell hagyni, amikor sikertelen állapotjelzést kap) és kiállítani egy új számlát a helyes adattartalommal, amelyen ha már minden adat megfelelően van megadva sikeresen fel fog töltődni a NAV részére.



Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani