Hibaüzenetek

Módosítva ekkor Wed, 4 Jan, 2023 ekkor: 8:51 DE

TARTALOMJEGYZÉK

Partner kiválasztásnál érkező hibaüzenetek

Helytelen irányítószám formátum


Ez a hibaüzenet azt jelenti, hogy a kiválasztani kívánt partner adatlapján nem megfelelő formában van megadva az irányítószám, az irányítószám helyes formátuma:

4 karakter hosszú karakterlánc melynek felépítése 4 db szám (0-9) lehet

Tehát ezek alapján elfogadott irányítószám formátum például: 1111, 1234, stb.

Helytelen adószám/ csoportazonosító formátum


Helytelen adószám formátum: A kiválasztani kívánt partner adatlapján nem megfelelő formátumban van megadva az adószáma. Az adószám helyes formátumáról később szót ejtünk.

Helytelen csoportazonosító formátum: A kiválasztani kívánt partner adatlapján nem megfelelő formátumban van megadva a csoportos adószáma. A helyes csoportos adószám formátumról a bejegyzést tovább olvasva részletesen tájékoztatót nyújtunk.

Számla véglegesítéskor érkező hibaüzenetek

A cégprofilban helytelen adószám/ csoportazonosító formátum szerepel


A saját adószámának formátumában hiba található! - Kérjük ellenőrizze a Saját cége adatainál az adószáma helyességét!

Ez a hibaüzenet azt jelzi, hogy a Saját cégünk adataiban található olyan hiba az adószámban, amely veszélyezteti a számlák sikeres továbbítását.

Ennek kiküszöbölésére leírtuk hogyan is néz ki a helyes adószám formátum, amelyet el tud fogadni a program:

  • 11 jegyű azonosító, amely három részből áll (kötőjellel elválasztva egymástól): „xxxxxxxx-y-zz”.

      1. rész: „xxxxxxxx”: nyolc jegyből álló egyedi azonosító;
      2. rész: „y”: úgynevezett ÁFA kód;
      3. rész: „zz”: az adózó székhelye szerint illetékes területi adóhatóság kódja

VAGY

  • Az adózót egyértelműen azonosító törzsszám (8 db szám), tehát: xxxxxxxx. Ebben az esetben nem kell kötőjeleket alkalmazni, és nem kell áfakódot és az adózó székhelye szerint illetékes területi adóhatóság kódját szerepeltetni



A cégprofilban helytelen csoportazonosító formátum szerepel- Kérjük ellenőrizze a Saját cége adatainál az csoportos adószáma helyességét!

Csoportos adószám esetén is a fenti adószámformátumok az elfogadottak, tehát:

  • 11 jegyű azonosító, amely három részből áll (kötőjellel elválasztva egymástól): „xxxxxxxx-y-zz”.
    1. rész: „xxxxxxxx”: nyolc jegyből álló egyedi azonosító;
    2. rész: „y”: úgynevezett ÁFA kód, itt fontos kiemelni, hogy csoportos adószám esetén ez a kód csak 4-es vagy 5-ös értéket vehet fel;
    3. rész: „zz”: az adózó székhelye szerint illetékes területi adóhatóság kódja

VAGY

  • adózót egyértelműen azonosító törzsszám (8 db szám, vagyis xxxxxxxx) Ebben az esetben nem kell kötőjeleket alkalmazni, és nem kell áfakódot és az adózó székhelye szerint illetékes területi adóhatóság kódját szerepeltetni


Hibás technikai felhasználó!

A megadott technikai felhasználó a BizXpertben a NAV/ÁNYK fület lenyitva a Technikai felhasználó menüben tehető meg.

A NAV Online Számla Rendszerében a Bejelentkezésre kattintva szükséges megadni az ehhez a felülethez tartozó Felhasználónevet és Jelszót.

Itt a Bejelentkezésre kattintva a program átirányít minket az Ügyfélkapu bejelentkezési felületére, ahol meg kell adni az Ügyfélkapuhoz tartozó Felhasználónevünket és Jelszavunkat, majd a Belépésre kattintani.

Miután beléptünk a NAV Online Számla Rendszerébe a Felhasználó menüket megnyitva az a felhasználót szükséges megnyitni, amelynek típusa Technikai felhasználó, ezt lenyitva megjelennek a Technikai felhasználóhoz tartozó kulcsok.

Ha ezek nem egyeznek a BizXpertben megadottal, akkor a Másolás gombra kattintva egyszerűen átmásolhatóak a BizXpertbe a helyes kulcsok.

Ha megegyeznek akkor az alábbi lépéseket érdemes végrehajtani:


    1. Új jelszó generálása a technikai felhasználóhoz és rögzítése a Kulcs-Üzletben.
  • A Technikai felhasználó felületén a Módosítás gombra kattintva a Jelszó módosítása menüt kiválasztva lehetőségünk van új jelszót megadni.

    Az új jelszó mentése után ezt a jelszót a BizXpert NAV/ÁNYK / Technikai felhasználó menüben is meg kell adni a Jelszó mezőben.

    1. Új kulcsok generálása és rögzítése BizXpertben
  • Miután rögzítettük a BizXpertben a jelszavunkat, lépjünk vissza a NAV Online Számla Rendszerébe és a Módosítás gomb mellett található Kulcsgenerálás gombra kattintva megjelenik egy ablak, amely figyelmeztet rá, hogy amennyiben megnyomjuk az OK gombot, új XML aláíró- és cserekulcsot fogunk kapni.

    Az OK gombra kattintva megkapjuk az új XML aláíró kulcsot és XML cserekulcsot. Ezt a két kulcsot másoljuk át a BizXpertbe és a Jelszóval együtt mentsük el.

    Ha mindent jól csináltunk, akkor Sikeres technikai felhasználó beállítás! üzenetet kapunk, tehát sikeres volt a technikai felhasználó cseréje.

    Ha továbbra is „Úgy néz ki valami hibába ütköztél, ellenőrizd a következő dolgokat” üzenetet kapunk, akkor az alábbi dolgokat szükséges ellenőrizni:

    • megfelelő jelszó lett-e megadva,
    • nem-e került szóköz valamelyik mezőbe (akár a kulcsok elé, mögé),
    • a megfelelő adószámhoz tartozik-e a technikai felhasználó, tehát egyezik-e a NAV Online Számla Rendszerben rögzített adószám és a Kulcs-Üzletben megadott adószám
    • a NAV oldalán a technikai felhasználónál a Számlák kezelése és Számlák lekérdezése jog be van-e állítva.
  • Ha ezek után is azt látjuk, hogy ezek is megfelelően vannak megadva és beállítva, akkor érdemes egy teljesen új technikai felhasználót rögzíteni a NAV Online Számla Rendszerében és azt bemásolni a BizXpert Technikai felhasználó menüjébe.

Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani