Kulcs-Felhasználó belépés

Módosítva ekkor Wed, 04 Oct 2023 ekkor: 12:14 PM

TARTALOMJEGYZÉK


Mostantól felhasználóink az Azure Active Directory B2C által tudnak számlázási fiókjukba belépni. Ennek előnye, hogy mostantól egy felhasználóval, több számlázási fiókot tudunk kezelni, ezáltal gyorsabb a váltás cég között, Kulcs-Felhasználó fiók létrehozható egyből Google fiókkal is, így automatikusan Google fiókjával tud belépni számlázási fiókjába. A Microsoft közel 1 milliárd dollárt költ évente kiberbiztonsággal kapcsolatos kutatás-fejlesztési projektekre, több mint 3,500 biztonsági szakértőnk dolgozik azon, hogy megfelelő szintű adatbiztonságot és adatvédelmet nyújthasson, ezáltal sokkal nagyobb biztonságot nyújt a Kulcs-Felhasználóval való belépés, mikor a korábbi hagyományos belépési mód. Továbbá néhány jövőbeli fejlesztés előfeltétele is, hogy felhasználókat tudjunk kezelni egy számlázási fiókon belül.


Meglévő számlázási fiókhoz Kulcs-Felhasználó kapcsolása


Abban az esetben ha már rendelkezünk Kulcs-Üzlet számlázási fiókkal, úgy mostantól lehetőségünk van összekapcsolni új Kulcs-Felhasználó fiókkal vagy meglevő Kulcs-Felhasználóval.

Ez a migráció egyelőre nem kötelező, így felhasználóink önállóan tudják végrehajtani, viszont a jövőben a program további használatához kötelező lesz átállni a Kulcs-Felhasználóval való belépésre. 


Belépés után az alábbi üzenet jelenik meg, ahol a Fiók összekötés indítására szükséges kattintani.


Ekkor az oldal átirányít minket, ahol lehetőségünk van választani, hogy rendelkezünk-e Kulcs-Felhasználó fiókkal vagy újat szükséges regisztrálnunk.


Megjegyzés: Felhasználóink többsége nem rendelkezik Kulcs-Felhasználó fiókkal, csak azok akik AdatPontba elfogadták a meghívót és hoztak létre maguknak fiókot. Nekik nem szükséges újat regisztrálni, a meglevő szükséges belépni. Így egy e-mail cím és jelszó párossal tudnak a jövőben belépni az AdatPontba és a Kulcs-Üzletbe is. 


Amennyiben Új Kulcs-Felhasználó létrehozása mellett döntünk, úgy két lehetőségünk van:

- E-mail: hagyományos e-mail címmel történő regisztráció

- Google: Google fiókkal való regisztráció


Ezek további lépéseiről itt olvashatsz:



Kulcs-Felhasználó fiók regisztrációja

A hagyományos regisztrációs mód mellett lehetőség van Új Kulcs-Felhasználó létrehozására is, amely lehetővé teszi, hogy egy felhasználó alatt több számlázási fiókot kezeljünk.

A hagyományos regisztrációs módnál egy e-mail cím és jelszó pároshoz csak egy számlázási fiók tartozhat, így ha több cégünk vagy több telephelyünk van, ami miatt szükséges a számlázási fiókok elkülönítése sokkal jobb megoldás a Kulcs-Felhasználó  fiókkal történő regisztráció majd belépés.


Kattintsunk az Új Kulcs-Felhasználó létrehozása gombra, amely átirányít minket Kulcs-Felhasználó regisztrációs felületére.


Itt lehetőségünk van választani, hogy e-mail címmel vagy Google fiókkal kívánunk regisztrálni. 


1. E-mail regisztráció

Abban az esetben ha az e-mail regisztrációt választottuk megadható tetszőleges email cím.

Ha beírtuk az e-mail címet, akkor az Ellenörző kód küldése gombbal ki tudunk küldeni.


Néhány másodpercen belül e-mail címünkre érkezik egy e-mail, amelyben megtaláljuk az ellenörző kódot.

Ezt szükséges megjegyezni vagy kimásolni, hogy tovább tudjunk haladni a regisztráció folyamatával.

Az e-mailben kapott kódot írjuk be az e-mail cím alatti mezőbe, majd kattintsunk a Kód ellenőrzése gombra. Ha nem érkezett e-mail az ellenőrzőkóddal, akkor ellenőrizzük le, hogy jó e-mail cím került-e megadásra, esetleg nem került-e spam/lomtár mappába az e-mail. Abban az esetben ha így sem találjuk az ellenörző kódot, kérjünk újat az Új kódot kérek gomb segítségével. 

 

Ha megfelelően írtuk be az ellenőrző kódot, abban az esetben "Az e-mail-cím ellenőrzése megtörtént. Most már folytathatja." üzenetet fogunk látni. 

Adjuk meg a használni kívánt jelszót, amelynek 8 és 64 karakter közöttinek kell lennie, továbbá tartalmaznia kell legalább egy kisbetűt, egy nagybetűt, egy számot és egy szimbólumot. 

Ezután írjuk be saját kereszt- és vezetéknevünket. 


2. Google regisztráció

Google regisztrációt kiválasztva sokkal könnyebb dolgunk van, mert csak ki kell választani azt a fiókot, amivel a regisztrációt szeretnénk végrehajtani. 


Ha sikeresen végrehajtottuk a Kulcs-Felhasználó fiók regisztrációt akkor az alábbi oldalra fogunk érkezni.

Itt jelzi felénk a rendszer, hogy az adott Kulcs-Felhasználó fiókhoz egyelőre nem tartozik kapcsolt számlázási fiók.

Ittkét lehetőség közül választhatunk:

- Meglevő számlázási fiókot adok hozzá a felhasználóhoz: AKkor válasszuk ezt az opciót, ha már rendelkezünk a Kulcs-Üzletben számlázási fiókkal és hozzá szeretnénk kapcsolni Kulcs-Felhasználó felhasználónkhoz.

- Új számlázási fiókot hozok létre: Ha még a korrábiak során nem használtuk sosem a Kulcs-Üzletet, abban az esetben vállaszuk ezt az opciót.




Kulcs-Felhasználó fiókhoz meglévő számlázási fiók kapcsolása


Abban az esetben, ha már korábban regisztráltuk cégünket a hagyományos regisztrációs módon, akkor lehetőségünk van Kulcs-Felhasználónkhoz kapcsolni, csak ki kell választanunk a Meglevő számlázási fiókot adok hozzá felhasználómhoz opciót.



Ekkor meg kell adnunk cégünk regisztrációs e-mail címét és jelszavát. Ha ezeket helyesen megadtuk már be is léptet minket a rendszer a számlázási fiókba.

Így a jövőben már a Kulcs-Felhasználó belépéssel is lehetőségünk lesz ebbe a számlázási fiókba belépni. Sőt ha több cégünk és telephelyünk van, akkor azokat is hozzá tudjuk adni. 


Így ha hozzáadtuk cégeinket a következő belépés alkalmával már az alábbi oldal fog minket fogadni, ahol ki tudjuk választani mely fiókban szeretnénk dolgozni.

Itt is bármikor tudunk meglevő és új számlázási fiókot hozzáadni Kulcs-Felhasználó fiókunkhoz. 

 


Kulcs-Felhasználó fiókhoz új számlázási fiók regisztrációja

Akár új céget alapítottunk, új telephelyen új számlázási fiókot indítunk vagy most térünk át a Kulcs-Üzlet számlázóba, a Kulcs-Felhasználó fiókunk mellé létre kell hoznunk egy számlázási fiókot, ugyanis ebben tudjuk vállalkozásunk számlázását és egyéb nyilvántartásait vezetni. 

Ehhez regisztráció vagy belépés után csak az Új számlázási fiókot hozok létre gombra kell kattintani.


Ekkor megjelenik egy felület, ahol meg tudjuk adni vállalkozásunk főbb adatait.

Az első adat amelyet meg kell adnunk vállalkozásunk adószáma. Itt ha beírjuk az első 8 karaktert akkor a rendszer a Bisnode adatbázisával együttműködve automatikusan kitölti a Cégnév, Település, Irányítószám és Cím mezőket, amelyeket kötelező mezőnek minősülnek, így ezeket nem hagyhatjuk üresen ha számlázási fiókot szeretnénk létrehozni. 

Ha hibát látunk benne természetesen kézzel tudjuk javítani.

Ezen kívül kötelező mező a kapcsolattartó e-mail címe, amelyhez olyan e-mail címet írjunk be, amit olvasunk is, ugyanis a Kulcs-Üzletet érintő információk, előfizetéssel kapcsolatos tájékoztatók az itt megadott e-mail címre kerülnek kiküldésre.


Továbbá megadhatjuk kapcsolati adatainkat, illetve bankszámlaszámunkat, IBAN és SWIFT kódunkat is külön valutákra felbontva. Ha forintos, eurós és dolláros számlán kívül egyéb bankászámlát is szeretnénk megadni azt a regisztráció után tudjuk megtenni.


Kulcs-Felhasználó fiókból több számlázási fiók kezelése

Abban az esetben, ha Kulcs-Felhasználó fiókunkhoz több számlázási fiókot is kapcsoltunk, úgy belépés után választani tudunk a kapcsolt cégek közül, hogy melyikkel szeretnénk folytatni a munkát. 


Ha kiválasztottuk az adott céget, akkor beléptet minket a felületére és már el is tudjuk végezni a szükséges feladatokat.


Kulcs-Felhasználó fiók belépés és elfelejtett jelszó visszaállítása


Ha rendelkezünk Kulcs-Felhasználó fiókkal, akkor a belépési felületen a hagyományos belépési mód helyett válasszuk a Kulcs-Felhasználó belépést.


Meg kell adnunk e-mail címünket és jelszavunkat vagy pedig beléphetünk Google fiókunkkal.

Abban az esetben ha elfeljtettük jelszavunkat csak kattintsunk a Jelszó beviteli mező alatt található"Elfelejtette a jelszavát?" gombra, amely által új jelszót fogunk tudni beállítani.

 


Írjuk be regisztrációs e-mail címünket és kattintsunk az ellenörző kód küldésére



Ekkor e-mail fiókunkban érkezik egy ellenörző kód, amit be kell írnunk az Ellenörző kód mezőbe majd a Kód ellenőrzése gombbal lefuttatni, hogy megfelelő-e a kód.


Amennyiben megfelelő a kód, úgy a rendszer ki is írja, hogy az e-mail cím ellenőrzése megtörtént és folytathatjuk az új jelszó beállítását a Folytatás gombra kattintva. 


Végül megjelenik az új jelszó beállításához szükséges felület, ahol kétszer be kell írnunk az új jelszavunkat. Ha helyesen adtuk meg és megfelelő az erőssége is, akkor a Folytatás gombra kattintva már be is léptet minket a rendszer a számlázási fiók választó felületre. 



Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani